شهيد عراقي در آيينة توصيف مقام معظم رهبري


 






 
من همين جا يادي از شهيد عزيزمان مرحوم عراقي بکنم که او هم از چهره هاي بارز و درخشان اين انقلاب بود. و همين ايام، ايام شهادت او و فرزند جوانم عزيزش حسام است. اين پدر و پسر هم يکي از چهره هاي درخشان بودند، مخصوصاً خود مرحوم عراقي کسي بود که سال هاي سال شکنجه دستگاه را تحمل کرده بود و يکي از پر سابقه ترين و قوي ترين استوانه هاي اين انقلاب بود.
برگزیده از بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران6/6/1366
***

خاطرات شهيد عراقي را ما هيچ وقت فراموش نمي کنيم. واقعاً يکي از چهره هاي کم نظيرمان مرحوم شهيد عراقي بود.. آن حالت پختگي و همراه با شور و مبارزه را من در کمتر کسي از برادرهايمان به قدر شهيد عراقي مشاهده کردم.
مرحوم شهيد عراقي يکي از چهره هاي کم نظير در صحنه مبارزه و خط انقلاب، پيش از پيروزي انقلاب بود. ايشان عنصر شريف و عزيزي بودند که از دست رفتند. شهيد عراقي جواني، عمر و نشاط خود را فداي جايگزين نمودن حکومت خدا به جاي حکومت طاغوت کرد که همين هم شد و بدين لحاظ بزرگ ترين حق را به گردن انقلاب، همين گونه اشخاص دارند که در دوران اختناق اين چنين فداکاري مي کردند.
شهيد عراقي و همرزمانش، از همان ابتداي شروع حرکت انقلاب و روند مبارزه، يعني سال 1342، خيلي جدي به اساسي ترين محور انقلاب يعني امام متمايل شده بودند و از خط مستقيم خود به هيچ وجه منحرف نگرديدند.
ديدار مقام معظم رهبری با خانواده شهيد مهدی عراقی، 4/6/1363
منبع: ماهنامه شاهد یاران، شماره 36